2016/12/23

Stosik #2


Zapraszam na kolejny stosik - czyli zapowiedź tego, co upolowałam czy to w księgarni czy bibliotece, czy może z półki koleżanki ;). To właśnie recenzji tych książek możecie spodziewać się w bliższym lub dalszym czasie. Póki co jestem w trakcie czytania Marsjanina (dzisiaj zaczęłam!). 

Andy Weir - Marsjanin [sci-fi/fantasy] 
Mark Watney kilka dni temu był jednym z pierwszych ludzi, którzy stanęli na Marsie.
Teraz jest pewien, że będzie pierwszym, który tam umrze!
Straszliwa burza piaskowa sprawia, że marsjańska ekspedycja, w której skład wchodzi Mark Watney, musi ratować się ucieczką z Czerwonej Planety. Kiedy ciężko ranny Mark odzyskuje przytomność, stwierdza, że został na Marsie sam w zdewastowanym przez wichurę obozie, z minimalnymi zapasami powietrza i żywności, a na dodatek bez łączności z Ziemią. Co gorsza, zarówno pozostali członkowie ekspedycji, jak i sztab w Houston uważają go za martwego, nikt więc nie zorganizuje wyprawy ratunkowej; zresztą, nawet gdyby wyruszyli po niego niemal natychmiast, dotarliby na Marsa długo po tym, jak zabraknie mu powietrza, wody i żywności. Czyżby to był koniec? Nic z tego. Mark rozpoczyna heroiczną walkę o przetrwanie, w której równie ważną rolę, co naukowa wiedza, zdolności techniczne i pomysłowość, odgrywają niezłomna determinacja i umiejętność zachowania dystansu wobec siebie i świata, który nie zawsze gra fair…


Jennifer L. Armentrout - Obsesja [fatnasy/sci-fi]
Jest arogancki, apodyktyczny i… to facet dla którego można umrzeć.
Hunter to bezlitosny zabójca. Ministerstwo Obrony trzyma go w garści, co nie jest do końca złe, ponieważ zabija złych gości. W większości przypadków lubi swoją robotę.
Do czasu, kiedy trafia mu się zlecenie, jakiego do tej pory nie miał - chronić.
Serena Cross nie uwierzyła swojej przyjaciółce, że widziała, jak syn potężnego senatora zmienia się w coś... nieludzkiego. Kto by uwierzył?
Ale kiedy staje się świadkiem morderstwa, dokonanego przez obcego, zostaje równocześnie wciągnięta do świata, w którym się morduje by zachować jego sekrety.
Hunter wkrótce złamie wszystkie zasady według których żył, przeciwstawi się swoim mocodawcom, tylko po to by była bezpieczna.
Ale czy to obcy i rząd są największym zagrożeniem?
A może to on sam?


Katarzyna Bonda - Pochłaniacz [kryminał/thriller/sensacja]
Zima 1993. Tego samego dnia, w niejasnych okolicznościach, ginie nastoletnie rodzeństwo. Oba zgony policja kwalifikuje jako tragiczne, niezależne od siebie wypadki.
Wielkanoc 2013. Po siedmiu latach pracy w Instytucie Psychologii Śledczej w Huddersfield na Wybrzeże powraca Sasza Załuska. Do profilerki zgłasza się Paweł „Buli” Bławicki, właściciel klubu muzycznego w Sopocie. Podejrzewa, że jego wspólnik - były piosenkarz i autor przeboju "Dziewczyna z północy" - chce go zabić. Załuska ma mu dostarczyć na to dowody. Profilerka niechętnie angażuje się w sprawę. Kiedy jednak dochodzi do strzelaniny, Załuska zmuszona jest podjąć wyzwanie. Szybko okazuje się, że zabójstwo w klubie łączy się ze zdarzeniami z 1993 roku, a zamordowany wiedział, kto jest winien śmierci rodzeństwa. Jednym z kluczy do rozwiązania zagadki może okazać się piosenka sprzed lat.



Grzegorz Miecugow - Przypadek [literatura współczesna]
Powieść "Przypadek" to pierwsza książka beletrystyczna Grzegorza Miecugowa. Nazwisko autora, który jest znanym dziennikarzem telewizyjnym, może sugerować, że "Przypadek" to powieść z kluczem.Jednak czytelnik nie znajdzie w niej żadnych odniesień do polityki,którą autor zajmuje się na co dzień. "Przypadek" to opowieść o nieufności i próbie ucieczki od własnego losu człowieka, który przeżył silny wstrząs emocjonalny. Wartka, momentami sensacyjna akcja osadzona jest w polskich i niemieckich realiach czasu kryzysu ekonomicznego.






Jak widać, tym razem postawiłam nie tylko na kryminały. Jestem bardzo ciekawa jak przypadną mi do gustu.. ;) A Wy? Co macie w planach? Co właśnie czytacie? 
 

7 komentarzy:

  1. jak podoba Ci się Marsjanin? uwielbiam tę książkę <3 czytam teraz Promyczka Kim Holden. Wesołych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dopiero zaczynam, aktualnie przeczytałam może z 1/3 książki więc wolałabym nie zapeszać, ale póki co.. no wygląda to wszystko fajnie ;>

      Pozdrawiam i wesołych świąt ;)

      Usuń
    2. cieszę się, czekam na recenzję :D

      Usuń
  2. W planach mam tylko i wyłącznie ,,Obsesję" z wymienionych książek i już nie mogę się jej doczekać :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem ciekawa tej pozycji.. ;)

      Pozdrawiam! ;)

      Usuń
  3. Ojej, uwielbiam Marsjanina! Ja osobiście mam teraz w planach przeczytanie "Martwej Strefy" Stephena Kinga, która wydaje się bardzo ciekawa. W każdym razie życzę miłego czytania i wesołych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  4. "Marsjanin" całkiem mi się podobał, chociaż nie powiem, abym jakoś szczególnie się nim zachwycała. To jedna z takich książek, których w połowie nie rozumiem, a mimo to, czyta się go z przyjemnością i niejednokrotnie uśmiechem na twarzy :) Jestem też bardzo ciekawa Twojej recenzji "Pochłaniacza", bo książka zbiera dość mieszane opinie, a ja właśnie się zastanawiam, czy nie sięgnąć po coś tak znanej autorki polskich kryminałów :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już odwiedziłeś/aś mojego bloga, a na dodatek choć trochę Ci się spodobał, będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad w postaci komentarza i/lub obserwacji!
Dzięki i mam nadzieje, że jeszcze tu wrócisz! :)
Copyright © 2016 zaksiążkowany świat Raven , Blogger