2016/10/06

Stosik #1

Na blogach dość popularne są "stosiki miesiąca". U mnie czegoś takiego nie będzie - po prostu raz na jakiś czas na blogu pojawi się właśnie tego typu post. Będzie w nim mniej lub więcej książek, które zamierzam w najbliższym czasie przeczytać, a więc ich recenzję także ukażą się na blogu. Nie chce robić stosików miesiąca, bo przecież w życiu tyle się dzieje, że nie wiem czy nawet te cztery książki będę w stanie w październiku przeczytać.. Gdy skończę jeden stosik, pojawi się następny, a potem następny.. Po prostu nie będą pojawiać się w regularnych odstępach czasu. Mogą pojawiać się co dwa miesiące, raz w miesiącu, a przy dobrych wiatrach może raz na dwa tygodnie, who knows! ;) 


Charlotte Link - Nieproszony gość [kryminał/thriller/sensacja]
Po śmierci męża życie Rebecki Brandt straciło sens do tego stopnia, że postanawia się z nim rozstać. Niespodziewana wizyta starego przyjaciela w towarzystwie dwojga przypadkowo spotkanych autostopowiczów, Ingi i Mariusa, zmusza Rebeckę do odłożenia starannie zaplanowanego samobójstwa. Młodzi ludzie zdobywają jej sympatię. Rebecca wypożycza im ukochaną łódź męża, by mogli swobodnie pożeglować po Morzu Śródziemnym. Podczas sielankowego rejsu dochodzi do tragedii- Marius wypada za burtę i nie udaje się odnaleźć jego ciała...

Veronica Roth - Niezgodna [fantasy, sci-fi]
Altruizm (bezinteresowność), Nieustraszoność (odwaga), Erudycja (inteligencja), Prawość (uczciwość), Serdeczność (życzliwość) to pięć frakcji, na które podzielone jest społeczeństwo zbudowane na ruinach Chicago. Każdy szesnastolatek przechodzi test predyspozycji, a potem w krwawej ceremonii musi wybrać frakcję. Ten, kto nie pasuje do żadnej, zostaje uznany za bezfrakcyjnego i wykluczony.Ten, kto łączy cechy charakteru kilku frakcji, jest niezgodny – i musi być wyeliminowany... Szesnastoletnia Beatrice dokonuje wyboru, który zaskoczy wszystkich, nawet ją samą. Porzuca Altruizm i swoją rodzinę, by jako Tris stać się twardą, niebezpieczną Nieustraszoną. Będzie musiała przejść brutalne szkolenie, zmierzyć się ze swoimi najgłębszymi lękami, nauczyć się ufać innym nowicjuszom i przekonać się, czy w nowym życiu, jakie wybrała, jest miejsce na miłość.Tymczasem wybucha krwawa walka między frakcjami.A Tris ma tajemnicę, której musi strzec przed wszystkimi, bo wie, że jej odkrycie oznacza dla niej śmierć.

Dean Koontz - Mąż [kryminał/thriller/sensacja]
Mamy twoją żonę. Odzyskasz ją za dwa miliony w gotówce. Skąd zwykły ogrodnik Mitch Rafferty weźmie taką sumę. Tego dowie się później, w trakcie kolejnej rozmowy. Na potwierdzenie ultimatum na oczach Mitcha snajper zabija przypadkowego przechodnia. Aby odzyskać swoją żonę Mitch gotów jest zrobić wszystko. Czy również popełnić morderstwo. Na razie musi wykonać polecenia porywaczy i nie informować policji. Proste. Bardzo. Ale do czego doprowadzi go ślepe posłuszeństwo. To droga donikąd. Mężczyzna decyduje się wziąć sprawy w swoje ręce...

Jeffery Deaver - Hak [kryminał/thriller/sensacja]
Jesteś pewien, że nie można na ciebie znaleźć żadnego haka?
Dwóch bezwzględnych zawodowców w morderczej rozgrywce, która zdecyduje o życiu lub śmierci niewinnego detektywa i jego rodziny.
Kiedy FBI dowiaduje się, że Henry Loving, płatny morderca i „zbieracz” wynajmowany do wydobywania informacji od ofiar, otrzymał zlecenie porwania Ryana Kesslera, detektywa stołecznej policji, policjantowi i jego rodzinie zostaje przydzielona ochrona. Nie wiadomo, kto jest zleceniodawcą, nie wiadomo, jakie informacje chce uzyskać. Osoba odpowiedzialną za ochronę jest Corte, funkcjonariusz specjalnej agencji rządowej, który dobrze zna brutalne metody Lovinga – kilka lat wcześniej zbieracz zamordował bliską mu osobę. Corte, miłośnik gier i błyskotliwy strateg, rozpoczyna pojedynek z dawnym przeciwnikiem, wiedząc, że musi pogodzić konieczność zapewnienia swoim podopiecznym bezpieczeństwa z pragnieniem zemsty na zabójcy, który by wykonać zadanie, nie zawaha się przed użyciem żadnego haka.

Więc tak jak widać zapowiada się sporo mojego ulubionego gatunku literackiego - czyli kryminałów/thrillerów! ;) 2/3 zostały przeze mnie wypożyczone w bibliotece, do której w końcu zapisałam się Krakowie! Nie mogłam jednak tego nie zrobić - po przeprowadzce bibliotekę mam niemal pod nosem i powiem Wam, że przez trzy lata studiowania, gdy właściwie tylko kupowałam/pożyczałam książki od znajomych, zapomniałam jak to jest przechadzać się między tymi dużymi regałami i szukać czegoś dla siebie. Zginęłam tam na naprawdę długo! I na pewno będę zaglądać tam często ;). W planach mam też coś z fantasy - Niezgodną. Film oglądałam i całkiem mi się podobał, ciekawie jak to będzie z książką skoro wiem już czego się spodziewać, no i jestem ciekawa czy film zepsuje mi odbiór książki ;) 

    

11 komentarzy:

  1. Dawno nie czytałam żadnej książki Koontza. Muszę ten stan rzeczy zmienić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czytałam tylko jedną książkę Koontza i z tego co pamiętam, nie szczególnie mnie porwał, ale doszłam do wniosku, że czas najwyższy dać mu drugą szansę ;)

      Usuń
  2. Fajne książki wybrałaś :) Ja też oglądałam Niezgodną, spodobała mi się, ale nigdy nie udało mi się jej przeczytać, a w bibliotece, która jest najbliżej mnie - jej nie znajdę.
    Więc miłego czytania! :-)
    nastolatka-marzycielka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też tak właśnie robię posty ze stosami - raz na jakiś czas, jako zapowiedź przyszłych recenzji :D jestem ciekawa, jak spodoba Ci się Niezgodna. też pierwszy rok studiów przeżyłam bez biblioteki, ale wtedy praktycznie nie czytałam. teraz bibliotekę w wielkim mieście, gdzie wszystkie nowości pojawiają się bardzo szybko, uznaję za skarb. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No takie wydały mi się najbardziej odpowiednie - nie lubie sobie wyznaczać limitu na miesiąc ;) czasem wyjdzie mniej, czasem więcej.. ;)
      Zobaczymy za niedługo jak będzie z nowościami w mojej bibliotece ;)

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Nie czytałam żadnej z tych książek, ale Tobie życzę dobrej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  5. Czekam na recenzję "Nieproszonego gościa" :) Fajny pomysł na stosiki
    PS. Nominowałam Cię do LBA: http://otwarte-wrota.blogspot.com/2016/10/liebster-blog-award-2.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Recenzja 'Nieproszonego gościa' na dniach pojawi się na blogu :) jestem w trakcie przygotowywania notki, tylko brak mi czasu żeby siąść i napisać ;c :D

      Dzięki za nominacje ;)

      Usuń
  6. Cóż, nie jest to stos w moim czytelniczym guście, ale mam nadzieję, że ty będziesz usatysfakcjonowana ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już odwiedziłeś/aś mojego bloga, a na dodatek choć trochę Ci się spodobał, będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad w postaci komentarza i/lub obserwacji!
Dzięki i mam nadzieje, że jeszcze tu wrócisz! :)
Copyright © 2016 zaksiążkowany świat Raven , Blogger