2017/07/09

Remigiusz Mróz - Kasacja

"Manipulacje, intrygi i bezwzględny, ale też fascynujący prawniczy świat…Syn biznesmena zostaje oskarżony o zabicie dwóch osób. Sprawa wydaje się oczywista. Potencjalny winowajca spędza bowiem 10 dni zamknięty w swoim mieszkaniu w towarzystwie ciał zamordowanych osób.Sprawę prowadzi Joanna Chyłka, pracująca dla bezwzględnej, warszawskiej korporacji. Nieprzebierająca w środkach prawniczka, która zrobi wszystko, by odnieść zwycięstwo w batalii sądowej. Pomaga jej młody, zafascynowany przełożoną, aplikant Kordian Oryński. Czy jednak wspólnie zdołają doprowadzić sprawę do szczęśliwego finału?Tymczasem ich klient zdaje się prowadzić własną grę, której reguły zna tylko on sam. Nie przyznaje się do winy, ale też nie zaprzecza, że jest mordercą.Dwoje prawników zostaje wciągniętych w wir manipulacji, który sięga dalej, niż mogliby przypuszczać." (lubimyczytac)

Nawet nie wiecie jak bardzo się ciesze, że w końcu mogę napisać recenzję Jego książki. Remigiusza Mroza - jednego z najbardziej znanych autorów ostatnich miesięcy. Seria z Joanną Chyłką cieszy się popularnością już od dłuższego czasu, ale zrobiło się o nim naprawdę głośno, gdy okazało się, że pan Mróz wydał książki pod pseudonimem Ove Logmansbo. Od tego momentu, mam wrażenie, że gdzie nie spojrzeć, a tam ON! Czy już niedługo będzie wyskakiwał nam nawet z lodówki? Kto wie, ale jeśli ciągle będzie nam serwował tak dobre książki, to nie ma sprawy! Panie Remigiuszu, czekaj na mnie w lodówce i wręcz mi "Czarną Madonnę!".
Nie chce jednak rozpisywać się na temat samego autora, bo można by o nim stworzyć zupełnie osobny post i pisać bez końca. Muszę jednak zaznaczyć, że gdy tylko usłyszałam, że jego ulubiony autorem jest King.. Wiedziałam, że muszę przeczytać jego książki i coś tak podejrzewałam, że przypadną mi do gustu..

Gdy Bóg stworzył świat i w pewnym momencie zechciał, by przestępcy mieli jeszcze szansę na lepsze życie, ulepił z gliny prokuratora. Kiedy zmienił zdanie i stwierdził, że powinni ponieść srogą karę, wymyślił dziennikarza śledczego.

Seria z Joanną Chyłką skradła moje serce już samymi okładkami. Już wtedy wiedziałam, że muszę, po prostu muszę mieć całą kolekcję i tak też się ostatecznie stało. Niestety brakowało mi czasu na czytanie, ale wreszcie mi się udało i aktualnie jestem już (dopiero?!)  na 4 tomie.
Mróz pisze bardzo wykwintnym stylem. Jest on zarówno lekki jak wymagający. Czyta się go bardzo szybko i przyjemnie, a "prawniczy bełkot" jest przekazany w taki sposób, że czytelnik, mimo iż nie ma do czynienie z prawem i nie zna się na tych wszystkich kodeksach, potrafi zrozumieć o co chodzi. Urzekło mnie też to, że Mróz nawiązuje.. do tego co realne tj. jeśli ktoś czyta książkę to wiemy jaką. Jeśli leci w tle muzyka, to znamy autora. Jeśli ktoś ogląda telewizje to znamy stację (np. TVN) albo program jaki ogląda. Gdy Zordon rozmawia z Chyłką, mówią też o sprawach, które naprawdę się w Polsce działy np. sprawa małej Madzi.

Kiedy walczysz ze świniami, czasem trzeba wejść do koryta.

Co do tego, o czym jest książka możecie przeczytać w opisie. Powiem jedynie, że historia naprawdę wciąga, ale dopiero zakończenie drugiego tomu sprawia, że natychmiast chce się sięgnąć po kolejną część. Z tego co się dowiedziałam, początkowo Chyłka miała być tylko jedna, więc myślę, że zakończenie jest takie, a nie inne, bo autor nie planował kontynuacji. Potem jest już inaczej.. Ale przecież o tym będę pisać przy recenzji kolejnych książek. Ogólnie polecam, polecam z całego serca ten prawniczy kryminał, który skradł moje serce od pierwszych stron. Duet Chyłka&Zordon naprawdę rządzi!

- Dobra, skończmy to pierdolenie - zaproponowała wreszcie.

- Jest jednostronne.

Ostrzegam. W najbliższym czasie na blogu pojawi się niejedna recenzja Pana Mroza.. ;) I myślę, że kolejne recenzje będą bardziej.. dokładnie? A może znowu będzie tylko o moich odczuciach, a co tam!

Kasacja | Zaginięcie | Rewizja | Immunitet | Inwigilacja | Oskarżenie 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli już odwiedziłeś/aś mojego bloga, a na dodatek choć trochę Ci się spodobał, będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad w postaci komentarza i/lub obserwacji!
Dzięki i mam nadzieje, że jeszcze tu wrócisz! :)
Copyright © 2016 zaksiążkowany świat Raven , Blogger