2016/11/05

Co lubię czytać..

Przeczytanie "Niezgodnej" utwierdziło mnie w przekonaniu, że już wyrosłam z tego typu książek i właśnie to zmotywowało mnie do napisania tego postu. Będąc w gimnazjum, na początku liceum zaczytywałam się w tego rodzaju młodzieżowym fantasy - przeczytałam Akademię Wampirów, Dary Anioła, Trylogię Czasu, cykl Szeptem, wszystkie trzy części Igrzysk Śmierci.. i jeszcze wiele, wiele innych tego typu książek. Ale teraz wiem, że teraz to już nie dla mnie: teraz poszukuję dojrzalszej literatury. Lubię mieszać gatunki, nigdy nie ograniczam się do jednego typu więc też nie powiem, że już nigdy nie sięgnę po tego typu fantasy dla młodzieży, bo do nich zawszę będę mieć sentyment, więc na pewno co jakiś czas recenzja takiej książki pojawi się na moim blogu. Choćby kontynuacja "Niezgodnej" - możecie być pewni, że kiedyś znajdziecie tutaj moją opinię na temat "Zbuntowanej" i "Wiernej", ale nie wiem w jak bliższej czy dalszej przyszłości to będzie. Ostatnio też przeglądałam swoją półkę "chcę przeczytać" na lubimyczytać.pl i widziałam tam wiele młodzieżowego fantasy, które dodałam kilka lat temu, gdy miałam na ten gatunek "zajawkę". Kto wie - może kiedyś skuszę się i do nich wrócę. Nigdy nie mówię nigdy. 


Nie chce też żeby tutaj ktoś odebrał mnie źle, poczuł się urażony, gdy piszę, że poszukuję dojrzalszej literatury, bardziej wymagającego stylu.. Każdy po prostu lubi co innego, a mnie już nie potrafią zachwycić tego typu książki. Na pewno w moim przypadku chodzi też o to, że ja już trochę się tym przejadłam. Swego czasu czytałam niemal tylko takie powieści i teraz nie robią one na mnie większego wrażenia. Zwłaszcza, że styl w większości nie jest wygórowany, jest bardzo podobny schemat, bohaterowie są kreowani w zbliżony sposób, a czasami nawet światy przedstawiony w książce przypomina nam inny. 

Kiedyś uwielbiałam młodzieżowe fantasy, teraz sięgam przede wszystkim po inny typ fantastki (coś Kinga, który czasami łączy swoje thrillery z fantastyką, czy np. Władca Pierścieni Tolkiena). Jednak aktualnie najchętniej na co dzień sięgam po ukochane kryminały, sensacje, thrillery, czasami sięgam po romanse i obyczajówki. Najmniej przemawiają do mnie typowo historyczne książki, nie jestem też specjalną fanką poradników oraz bibliografii, chyba że są napisane w naprawdę ciekawy sposób. 

A wy? Co lubicie czytać? Czy wasz gust literacki też zmienił się z upływem lat czy od zawsze jesteście wierni jednemu gatunkowi? 

11 komentarzy:

  1. Ja od zawsze fantasy, ale może też mi sie zmieni :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fantasy zawsze będzie mieć szczególne miejsce w moim serduchu :D nieważne jaki rodzaj, młodzieżówka, czy bardziej dojrzalszy czy.. cokolwiek :D Bo od fantasy [HP<3] zaczęła się moja przygoda z czytaniem ;)

      Pozdrawiam!:)

      Usuń
  2. zmienia mi się gust, jasne że tak. zauważyłam, że lubię np. przeczytać coś bardziej ambitnego, po czym wrócić do jakiejś młodzieżówki, przy której mogę się zrelaksować. Im więcej mam zajęć, tym częściej sięgam po mniej wymagające pozycje. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fakt - czasami warto sięgnąć po coś pozornie mniej ambitnego, żeby się zrelaksować, nie musieć aż tak skupiać na fabule, czy przeżywać rozwój zdarzeń jak np w przypadku thrillerów ;D

      Pozdrawiam!:)

      Usuń
  3. Wiadomo, że z czasem zmieniają się upodobania. Ja jak na razie nie rezygnuję z młodzieżowej literatury, ale kiedyś kto wie? Nic nie wiadomo. Ja czytam prawie wszystko: fantastykę, sci-fi, kryminały, romanse, horrory, nieco rzadziej obyczajówki - chyba jedynie stronie od literatury faktu. Totalny miszmasz, ale może z czasem mój gust się zmieni :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem taki misz-masz jest mega fajny! ;) Sama [jak już pisalam wątku] nie ograniczam się do jednego gatunku. Wiadomo mam swoje ulubione, ale lubię sięgać po przeróżne pozycję, bo wszędzie można znaleźć coś wartościowego ;). Takie samo podejście mam do muzyki ;)

      Pozdrawiam!:)

      Usuń
  4. Ja praktycznie od zawsze czytałam różne gatunki i na przestrzeni lat to w ogóle się nie zmieniło :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem dopiero w gimnazjum i na razie dalej zaczytuje się (jak ty kiedyś :P) w młodzieżowym fantasty :D
    Pozdrawiam!
    Fan of books ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam wiele różnych gatunków, a od czasów szkolnych bardzo polubiłam kryminały. ;]

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam bardzo podobnie. :) Od czasu do czasu sięgam po młodzieżówki po to, by się odprężyć, ale treść zazwyczaj bardziej mnie już irytuje niż wciąga. ^^' Obecnie czytuję głównie thrillery. :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie ominął ten szał na wszelkie wampirze powieści i od wielu lat czytam głównie powieści kryminalne, thrillery i literaturę współczesną. Oczywiście, sięgam także do innych gatunków, ale są w mniejszości :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już odwiedziłeś/aś mojego bloga, a na dodatek choć trochę Ci się spodobał, będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad w postaci komentarza i/lub obserwacji!
Dzięki i mam nadzieje, że jeszcze tu wrócisz! :)
Copyright © 2016 zaksiążkowany świat Raven , Blogger